Sidor

onsdag 13 juli 2011

Nenis 66 år

Igår fyllde min Farmor (Irene aka. Nenis) år och i present fick hon en tårta av mig. Eftersom Nenis är allergisk mot nötter gick det inte att täcka tårtan med marsipan. Jag hade inte heller tillräckligt med sockerpasta för att täcka hela tårtan. Så det blev en lite annorlunda tårta.

Tårtan har två vaniljbottnar (gröna), en chokladbotten. Den är fylld med jordgubbsmousse, vaniljmousse och färska jordgubbar. Sen är tårtan täckt med Whipped cream cheese frosting. (Vilket man vanligtvis kan använda som frosting på cupcakes). Men det blev faktiskt gott på tårta med! Blommorna är gjorda i SP.

Hemma hos Nenis fick jag också reda på att min farbror Magnus och hans sambo Sara ska gifta sig! Jag blev jätte överaskad och super glad för deras skull OCH för min skull! För jag ska få göra deras bröllopstårta! Dock är det inte fören nästa sommar, men ändå! Längtar redan :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar