Sidor

fredag 3 juni 2011

Student

Här har vi tårtor och cupcakes till min lillebrors student i onsdags. Första klädda tårtan jag gjort så döm mig inte för hårt ;)

Först har vi choklad cupcakes med bitar av hasselnötter och vit choklad. Philadelphia frosting med chokladsmak och ett lock i SP (sugerpaste).


Sen har vi vanilj cupcakes med en hallonkompott fyllning, vanilj och marshmallow frosting.

Tårtorna har ljusa bottnar, ett lager med vaniljmousse, ett med jordgubbsmousse och färska jordgubbar. De är klädda med vanilj smörskärm och täckta med vit marsipan. Dekorationerna är gjorda i marsipan och SP.

Jag svärde oavbrutet över tårtlocken, köpte färdiga tårtlock på Maxi eftersom jag inte tänkte på att beställa marsipan. Det var omöjligt att "dra ut kanterna" de bara sprack och det fick döljas på flera ställen av SP blommor..

Min bror William gjord i SP, öisare som älskar öl (helst Älg öl).

1 kommentar: